Friday 15 July 2011

Malaysia vs Arsenal


Assalamualaikum w.b.t. 

Rabu lepas, aku ngan beberapa orang kawan pegi stadium Bukit Jalil tengok game Malaysia vs Arsenal...walaupon aku ni bukannye Arsenal die hard fan, tapi aku nak rasa gak kemeriahan n sambutan orang Malaysia bila kelab2 Inggeris ni datang...bukan sng Asenal nak dtg ni beb...sambil2 tu boleh gak sokong team Malaysia...huhu

So aku pon kirim la kat membe beli tiket rm68...tu je la yg mampu...nak beli rm388 pon watpe kan, aku bukannye fanatik Arsenal pon...2 bulan awal kitorang dah beli tiket ni...punye la semangat tu...beli tiket siap dapat training pass yg ade lanyard tuh...bole tgk dorg training sehari sblm game, tapi aku x gi pon..hehe


Masa hari perlawanan tu, dalam kol 2 ptg kitorang da gerak dari UIA...punye la semangat budak2 ni...nak dapat seat best katenye...sbb dorg punye tiket rm108, dekat dgn padang....sampai2 je gate lum bukak lagi...security kate kol 6 baru gate bukak...mak aih, dekat 4 jam tu tunggu...sampai berpicnic kitorg kat dpn gate tu...sambil makan bege mcd...



Bile gate di bukak je tros kitorg serbu masuk cari seat best...tp port aku x berape best sgt la sbb tiket rm68 je pon...dapat kat level 3, tapi betol2 kat center padang...stadium pon kosong lagi time tu...dalam kol 7.30 baru stadium half full...n ni la first time aku tgk ramai amoi dtg stadium nak tgk bola...huhu...tu pon sbb nak tgk Arsenal...


After waiting for hours, kol 8.45 game pon stat...sume orang bersorak bile player2 masuk padang...dekat seat penonton berkelip2 flash camera yg snap gamba player...cantik gile scene time tu...huhu....stadium ade la 60-70% full...


Resultnye, Malaysia 0 Arsenal 4...no wonder la sbb Arsenal tu kelab gergasi Eropah...gaya dorg main malam tu pon bersahaja, x all out...aku x kesah, ni pon friendly je, yg penting puas hati tgk dorg main, dah beli tiket mahal2...aku respek la fan2 Arsenal yg sokong dua2 team...katenye "Gunners are my heart, Tigers are my soul"...tapi ade gak la org2 x sedar diri yg gelakkan Malaysia bile Arsenal score...x patot betol..



So now tggu game Chelsea pulak...harap2 dapat la tiket...huhu...adios


No comments: