Tuesday 26 July 2011

boikot KFC??


Korang mesti da penah tengok video pengotor pasal KFC ni kan? oopps, bukan KFC ye, tapi pasal staf KFC yg pengotor...bodoh la dorg ni, dala serve makanan tu untuk customer...video yg second tu aku baru jumpe arini...aku rase minyak tu tertumpah kat tepi2 fryer pastu dorang nak masukkan balik...siot betol...pihak atasan KFC da taw pasal ni tapi xtaw dah amik tindakan lum...




Aku pon penah keje kat KFC Giant Hulu Kelang 2 tahun yg lepas...keje 2 bulan je, time short sem...position backup, kejenye masak fries, potato wedges, buat bege etc...yg masak ayam tu position cook...keje dorg sume berkaitan ngan ayam...basuh, buang lemak, marinate, uli ngn tepung sampai la goreng...dorg x pyh potong pon, sbb ayam sampai situ sume da siap potong...

Lepas tengok video ni, aku x rase pon nak boikot KFC, sebab KFC tu sedap...hehe...lagipon kalo ikut prosedur, kalo nak goreng ayam tu kene tunggu minyak mendidih sampai lebih 100°C...aku pon x ingat brape..so konpem kuman2 sume mati...so korang xyah la boikot KFC ni...hehe...lagipon x sume staff perangai cam dorg ni...yg len baik2 n pembersih..contohnye aku...hik3


Ni gambar mase aku keje kat Popeye's  Louisiana Kitchen kat Wangsa Walk Mall tahun lepas....keje lbey kurang 2 bulan je, jadi cashier....saje nak show off...hehe...ramai artis aku jumpe kat sini...Halimah jongang, Aznah Hamid, Fahrin, Shahir, Emilia, ramai lagi...Lisa Surihani pon ade wat shooting Adamaya kat situ...huhu


No comments: